سلام. در این پست می خوام به چندتا از سوالات دیگه ی دوستان و بازدیدکنندگان عزیز پاسخ بدم. البته متن سوال اونا این جوری که می بینید نبوده و من اونو روان کردم. امیدوارم پاسخ این سوالات کامل باشه و بتونه مشکل شما رو حل کنه. بازم مثل همیشه می گم اگه کسی سوالی در مورد کامپیوتر و اینترنت و سخت افزار و نرم افزار داره بپرسه به هر حال مطمئنا جوابتون به جوابتون می رسین.

- LCD مخفف چه کلماتیه؟
Liquid Crystal Display که مخفف اون همون LCD ـه و ترجمه ی فارسی اون هم، صفحه نمایش کریستال مایع است.

- من از خدمات میزبانی سایت خودم مطمئن نیستم. مثلا نمی دونم آیا سایت من با سرعتی که مسئولان شرکت ادعا میکنن به اینترنت متصل است یا نه؟
شاید شما نتونید هیچ وقت به طور صددرصد از این مسئله مطمئن شید. اما می تونید خیلی ساده سرعت download شدن سایت خود رو در اینترنت آزمایش کنید. برای این کار می تونید سری به سایت www.sitecofinder.co.uk بزنید. در این سایت تقریبا می تونید حدس بزنید که آیا سایت شما از نظر سرعت دریافت در وضعیت خوبی قرار داره یا نه. علاوه بر این اگر طراحی صفحات شما دچار مشکل باشه، و سایت بیش از حد سنگین باشه، باز هم این سایت اخطارهای لازم رو به شما می گه.

- برخی از نسخه های ویندوز ویستا که امروزه در دسترسند، دارای محدودیت زمانی هستن. حالا چطور می تونیم این جور نسخه ها از ویندوز ویستا رو فعال کنیم و محدودیت 14 روزه ی اونا ها رو برداریم. آیا من مجبورم یه ویندوز دیگه بخرم؟
در حال حاضر نسخه هایی با مشخصاتی که در سوال خودت مطرح کردی در بازار وجود داره. در صورتی که ویستای شما چنین مشکل و محدودیتی داره، به کمک ایـــــن فایل می تونی ویندوز ویستای خودت رو فعال کنی. در واقع تنها کافیه ایـــــن فایل رو دریافت کنی و اونو در ویندوز ویستا اجرا کنی و سپس سیستم رو ریست کنی.

- چطور می تونم کاری کنم که در ویندوز، پسوند فایها نمایش داده بشن؟
برای این کار باید از منوی Tools در ویندوز اکسپلورر، گزینه ی Folder Options رو انتخاب کنی. حالا به تب (زبانه) View برو و علامت گزینه ی Hide file extensions for know file types رو بردار و apply رو فشار بده. تا تأثیرات این تغییرات رو ببینی.

- لطفا در مورد اصطلاح Cpanel، و Fantastico و همچنین Movable type توضیح دهید.
Cpanel کنترل پنل قدرتمندیه که به کمک ابزار های موجود در اون می تونید به سادگی هر چه تمام تر، سایت خود رو همون طوری که تمایل داری مدیریت کنی. مدیریت ایمیل ها، دیتابیس ها، گرفتن نسخه ی پشتیبان از سایت، تنظیم دسترسی ها به آمار و ارقام بازدید کنندگان و ... گوشه ای از توانمندی های کنترل پنل قدرتمند Cpanel ـه.
Fantastico بخشی از Cpanel ـه. این برنامه شامل حدود 50 برنامه ی آماده و قابل نصبه و کاربر تنها با چند کلیک می تونه برنامه ی مورد نظر رو بر روی سایت خود نصب و مورد استفاده قرار بده. Fantastico شامل این برنامه هاست: برنامه های مدیریت وبلاگ، مدیریت سایت های اینترنتی با همه امکانات و بخش ها، مدیریت انجمن و تالار های گفتگو، ساخت چت روم، مدیریت گالری تصاویر، برنامه های مدیریت فروشگاه های اینترنتی، مدیریت ایمیل ها و ارسال خبرنامه، راه اندازی سیستم های رأی گیری، مدیریت تبلیغات اینترنتی، برنامه ی مدیریت مشتری و پشتیبانی و ...
مویبل تایپ (Movable type) هم یک برنامه ی بسیار مشهور در زمینه ی مدیریت وبلاگ / سایت هست که به کمک اون می تونید مطالب، مقالات، تصاویر و هر آنچه که تمایل دارید به سادگی هر چه تمام تر در سایت خودتون منتشر کنید! انتشار آسان مطالب، آرشیو بندی منظم، پشتیبانی از قالب ها، سیستم نظر خواهی، موتور جستجوی شخصی، دسته بندی مطالب، ساخت صفحات استاتیک قابل جستجو برای موتور های جستجوگر (صفحات استاتیک صفحاتی هستن که موتورهای جستجوگر برای اونا ارزش بیشتری قائل هستن و در رنک بندی هم امتیاز بیشتری دارند) ، پشتیبانی از چند کاربر، در مدل های فارسی محیط فارسی و ... تنها گوشه ای از قابلیت های این برنامه ی قدرتمند و محبور می باشد.

0 Comment:

ارسال یک نظر

» لطف کنید و درباره‌ی یادداشت بنویسید. اگر مطلب چیز دیگری‌ست، می‌توانید از طریق فرم «تماس با من»، با من مکاتبه کنید. بالای وبلاگ پیدایش می‌کنید.
» نظرات حاوی مطالب توهین‌آمیز -حالا به هر کسی که می‌خواهد باشد- حذف خواهند شد.
» فارسی بنویسید و برای نمایش درست آدرس وبلاگ‌تان، "//:http" را فراموش نکنید.
» پاسخ کامنت‌تان را همین‌جا بینید.