توئیتر مشکل امنیتی خود را حل کرد

دوشنبه‌ی گذشته، اکثر کاربران توئیتر حتما متوجه‌ی خطایی در داشبورد حساب کاربری خود شده‌اند. به این گونه که شمارنده‌ی تمام کسانی که شما را دنبال می‌کنند و کسانی که شما دنبالشان می‌کنید (Follower & Follow) صفر شده شده بودند.
خب، این مشکل به چه دلیل بود؟
توییتر بطور موقت تمام شمارنده‌های Follower و Follow را برای حل اشکال (bug) خود، که به کاربران اجازه مي داد دیگران را مجبور به دنبال کردن آنان نمایند، به صفر تغییر داد.
ما مشکلی که به یک کاربر اجازه می‌داد دیگران را مجبور به دنبال کردن او کند شناسایی و رفع کردیم. ما تلاش می‌کنیم تمام سوء استفاده‌های صورت گرفته توسط مشکل توئیتر را حل کنیم. +
 توضیحات مراحل اشکال زدایی توسط توییتر را اینجا می‌توانید ببینید.
قبل از حل این مشکل، تمام کاری که باید یک کاربر انجام می‌داد تا کسی را مجبور به دنبال کردن او کند، تایپ "[accept [username" بود!
طبق مطلب گیزمودو قبلا به این ترتیب می‌شد شخصی را  مجبور به دنبال کردن کرد:
پس از ورود به داشبورد حساب توئیتر، در کادر مربوط به نوشتن توئیت، با نوشتن accept username (بجای username حساب کاربری هدف، برای مثال accept meisam31) و با زدن دکمه‌ی Tweet، پس از چند ثانیه و دیدن خطای سرور (که به معنی درست کار کردن باگ است) متوجه اضافه شدن تعداد دنبال کنندگان خود می‌شدید.
این باگ دیگر جواب نمی‌دهد. به گفته‌ی توئیتر دیگر مشکل حل شده و  البته شمارنده‌هایی که قبلا به این ترتیب اضافه شده‌اند در همان روز به حالت معمول برگشتند.

» لطفا اگر هر فید، غیر از فید اصلی وبلاگ را دنبال می‌کنید، آن‌ را تغییر دهید.

1 Comment:

میثم

کاشکی لااقل یه چند روز زودتر گفته بودی چند تا فالور رو میبردم بالاتر :))

ارسال یک نظر

» لطف کنید و درباره‌ی یادداشت بنویسید. اگر مطلب چیز دیگری‌ست، می‌توانید از طریق فرم «تماس با من»، با من مکاتبه کنید. بالای وبلاگ پیدایش می‌کنید.
» نظرات حاوی مطالب توهین‌آمیز -حالا به هر کسی که می‌خواهد باشد- حذف خواهند شد.
» فارسی بنویسید و برای نمایش درست آدرس وبلاگ‌تان، "//:http" را فراموش نکنید.
» پاسخ کامنت‌تان را همین‌جا بینید.