فایل‌های فلش (swf.) فایل‌هایی هستند که معمولا با نرم‌افزار مولتی‌مدیا فلش نوشته می‌شن. این نوع از فایل‌ها به طراح وب کمک می‌کنه که صفحات وب متحرک و شیک بوجود بیاره. شاید براتون اتفاق افتاده باشه که فایل فلشی رو در صفحه‌ای ببینید و علاقه‌مند باشید نسخه‌ای از اون رو هم دانلود کنید. راه‌های مختلفی برای ذخیره‌سازی وجود داره که بسته به مرورگرتون متفاوته. اینجا به بعضی‌هاشون اشاره می‌کنم.
الف) گوگل کروم
برای دانلود یه فایل فلش در مرورگر کروم، تنها کافیه افزونه‌ی GetFlash رو روی کروم نصب و اجرا کنید. (با کروم به این صفحه بیاید و روی لینک کلیک کنید تا افزونه اتوماتیک نصب بشه!). به این ترتیب وقتی وارد صفحه‌ای که حاوی فایل فلشی هست، می‌شین، کنار نوار آدرس مرورگر این‌چنین تصویری رو مشاهده خواهید کرد.
با کلیک روی تصویر، دقیقا بالای محل نمایش فایل فلش موجود در صفحه لینک دانلود اون فایل رو خواهید دید که می‌تونید با نرم‌افزار مدیریت دانلودتون فایل مورد نظر رو دانلود کنید. 

ب)  موزیلا فایرفاکس
در مرورگر فایرفاکس راه دیگه‌ای وجود داره. به این ترتیب که:
1- وارد صفحه‌ای که فایل مورد نظر در اون وجود داره بشید.
2- روی صفحه‌ی وب کلیک راست کنید.
3- از منوی کلیک راست باز شده، View Page Info رو انتخاب کنید.
4- حالا به تب Media برید.
5- با توجه به تعداد فایل‌های فلش موجود، مورد دلخواه‌تون رو انتخاب و روی  Save As…  کلیک کنید.
پ)  اینترنت‌اکسپلورر
اولین نکته‌ای که باید تذکر بدم، به عنوان یکی از کوچک‌ترین اعضای وب، و کسی که زمان نسبتا زیادی رو صرف استفاده از اینترنت کرده، توصیه می‌کنم هرچه سریع‌تر مرورگرتون رو تعویض کنید. شما با پیوستن به خانواده‌ی بزرگ استفاده‌کنندگان مرورگر‌های متن‌باز، می‌تونید بسیاری از محدویت‌هایی که اینترنت‌اکسپلورر براتون بوجود آورده رو با افزونه‌های مختلف به راحتی برطرف کنید. پیشنهاد من مرورگرهای  فایرفاکس و گوگل کروم هست که بهتون توصیه می‌کنم اگه از سیستم قدرتمندی استفاده می‌کنید، فایرفاکس گزینه‌ی مناسب‌تر، و اگر از سیستم ضعیف‌تر و قدیمی استفاده می‌کنید گوگل کروم بهترین انتخاب‌ها هستند. از ویژگی‌های اینترنت‌اکسپلورر سرعت و امنیت پایین، پشتیبانی نکردن از برخی استانداردها، فقدان هرگونه افزونه برای برطرف کردن نیازهای کاربر و ... است که تمامی این موارد در مرورگرهای کروم و فایرفاکس برطرف شده.
وقتی با آی‌ای (اینترنت اکسپلور) صفحات رو مرور می‌کنید، فایل‌ها در TEMPORARY مرورگر ذخیره می‌شن. مرورگر رو اجرا کنید و به منوی TOOlS رفته، INTERNET OPTIONS رو انتخاب و طبق تصویر زیر از تب GENERAL و بخش TEMPORARY INTERNET FILES بر روی دكمه SETTINGS كلیك کنید.
حالا روی  VIEW FILES کلیک کنید.
خب! اینجا فایل‌های ذخیره شده در مرورگر رو می‌تونید ببینید. دنبال فایل‌های swf. بگردید.
البته نرم‌افزار  SAVE FLASH هم برای ذخیره‌ی مستقیم فایل‌های فلش در آی‌ای وجود داره!


4 Comment:

ناشناس

مرسی مرسی مرسی عالی بود واسم

ناشناس

thank you

میثم

البته یه کلک شرعی (و چند کلک شرعی دیگر) هست، میشه افزونه adblock رو تو فایرفاکس نصب کرد بعد رو هر فایل فلاش که بری یه دکمه گوشه‌اش میاد که block کنم، میزنیش و آدرسش رو از اونجا کش میری، بعدم با یه دانلود منیجر ذخیره‌اش میکنی :)

Mohammad

linketon ba eftekhar gharar gereft, mamnon ke be man sar zadid

www.bia2clip.org
movafagh bashid

ارسال یک نظر

» لطف کنید و درباره‌ی یادداشت بنویسید. اگر مطلب چیز دیگری‌ست، می‌توانید از طریق فرم «تماس با من»، با من مکاتبه کنید. بالای وبلاگ پیدایش می‌کنید.
» نظرات حاوی مطالب توهین‌آمیز -حالا به هر کسی که می‌خواهد باشد- حذف خواهند شد.
» فارسی بنویسید و برای نمایش درست آدرس وبلاگ‌تان، "//:http" را فراموش نکنید.
» پاسخ کامنت‌تان را همین‌جا بینید.