هیچ یک ارتباطی به هم ندارند

فکر کنم باید همه ی این مطالب رو می گفتم، چون نمی شد (نه که نخوام) برای هر کدام، پستی اختصاص یابد، پس همه ی این مطالبِ بی ارتباط به هم ، به صورت خلاصه یک جا جمع شد.

1- این روز ها همه جا صحبت از نصب ویندوز هفت است، یعنی کوچ کردن از ویندوز دوست داشتنی Xp به Seven. مثل اینکه ویندوز جدید توانسته دل خیلی ها رو به دنبال خودش بکشد، چون در اکثر وبلاگ ها، وب سایت ها و مجلات مرتبط و حتی غیر مرتبط با IT، مطلبی در این زمینه مشاهده می شود. من به شخصه به Seven کوچ نخواهم کرد، دوست دارم، ولی نمی توانم، چون سخت افزار مورد نیاز هفت رو ندارم!؛
پس من فعلا نمی توانم از هفت استفاده کنم. باشد تا به روز شدن سخت افزار سیستم ام.
اما اگر شما که سیستمی مناسب دارید، پیشنهاد می کنم حداقل یکبار سی دی ویندوز هفت را با مبلغ حداکثر 4000 تومان! تهیه، و آن را نصب و اجرا کنید، حتما شگفت زده خواهید شد.

2- یک دوره ای، حدودا یک سال پیش، در سایت ها و وبلاگ های مربوط به آموزش کامپیوتر و مرتبط به آن، ترفندی گذاشته شده بود که تقریبا با چنین لحنی اینگونه می گفت: در ویندوز Xp، پس از نصب نرم افزار جدید، دیگر نیازی به ری استارت (Restart) کردن سیستم نیست، به این ترتیب که پس از نصب نرم افزار مورد نظر، و پس از Cancel کردن پیغام ریستِ برنامه (مثلا، You should restart your computer, do you want now) ، برنامه ی Task manager ویندوز را اجرا کنید (با فشردن کلیدهای Alt + Ctrl + Del از صفحه کلید)، سپس از تبِ Processes روی explorer.exe کلیک راست کنید و روی End process تقه بزنید. حالا از منوی فایل، گزینه ی New Task رو انتخاب و در کادر open ، explorer.exe رو تایپ و OK کنید.
با این کار مثلا ویندوز را دور زدیم و یعنی مثلا سیستم ری استارت شد.
من این کار را همان موقع (و حتی الان)، هم در سیستم خودم و هم در چند سیستم دیگر امتحان کردم؛ فکر می کنید پس از اجرای برنامه ی جدیدالنصب چه اتفاقی افتاد؟
خب، آن برنامه دوباره درخواست Restart کرد!

3- اکانت توییتر قبلیم، نمی دانم چرا، ولی به کل پرید، خودم فکر می کنم توسط خود سیستم «توییتر» پرانده شد، شاید هم یکی از آشنایان پسورد را کشف کرد، شاید هم ...
اکانت جدید توییترم به آدرس http://twitter.com/meisam31. پس لطفا اینجا هم دنبالم کنید.

0 Comment:

ارسال یک نظر

» لطف کنید و درباره‌ی یادداشت بنویسید. اگر مطلب چیز دیگری‌ست، می‌توانید از طریق فرم «تماس با من»، با من مکاتبه کنید. بالای وبلاگ پیدایش می‌کنید.
» نظرات حاوی مطالب توهین‌آمیز -حالا به هر کسی که می‌خواهد باشد- حذف خواهند شد.
» فارسی بنویسید و برای نمایش درست آدرس وبلاگ‌تان، "//:http" را فراموش نکنید.
» پاسخ کامنت‌تان را همین‌جا بینید.